Algemene voorwaarden

Voordat je in een diepe slaap valt, zet een lekkere bak sterke koffie en leun achterover. Ik beloof je dat we het zo licht en begrijpelijk mogelijk houden. 😉☕️

HOOFDSTUK 1: ALGEMEEN

Artikel 1. Definities

1.1. In deze algemene voorwaarden worden de met een beginhoofdletter geschreven begrippen in de navolgende betekenis gebruikt, tenzij uitdrukkelijk anders is aangegeven of uit de context anders blijkt:

Account: Het account van de Klant op de site van wpMula;

AVG: Algemene Verordening Gegevensbescherming;

Betrokkene: De geïdentificeerde of identificeerbare natuurlijke persoon waarop de verwerking van persoonsgegevens betrekking heeft;

Beveiligingsincident: Een inbreuk op de beveiliging die per ongeluk of op onrechtmatige wijze leidt tot de vernietiging, het verlies, de wijziging of de ongeoorloofde verstrekking van of de ongeoorloofde toegang tot doorgezonden, opgeslagen of anderszins verwerkte persoonsgegevens;

Dienst: De dienst die wpMula in het kader van de Overeenkomst aan de Klant levert, zoals hosting of support;

Deelnemer: De natuurlijke persoon die deelneemt aan een Training;

Inhoud: (Vertaalde) teksten en overige content die door de Klant worden aangeleverd i.v.m. de Werkzaamheden of die door de Klant op de Website zijn geplaatst;

Klant: De rechtspersoon, de organisatie of de natuurlijke persoon die handelt in de uitoefening van zijn beroep of zijn bedrijf die met wpMula een Overeenkomst is aangegaan of wenst aan te gaan;

Licentie: Het recht om gebruik te maken van de Software;

Materialen: Alle door wpMula in het kader van de Training ontwikkelde of ter beschikking gestelde materialen;

Overeenkomst: De overeenkomst tussen wpMula en de Klant;

Schriftelijk: Schriftelijk of via de e-mail;

Software: De software (inclusief instructies en updates) genaamd “wpMula” die wpMula heeft ontwikkeld;

Training: De training, workshop, masterclass, e.d. die wpMula verzorgt over de werking van de Software;

Website: De site van de Klant of van een afnemer van de Klant ten behoeve waarvan de Licentie wordt afgenomen dan wel de site waarop de Dienst betrekking heeft;

Werkzaamheden: Alle door wpMula ten behoeve van de Klant uit te voeren Werkzaamheden;

wpMula: De gebruiker van deze algemene voorwaarden: Webatleten handelend onder de naam “wpMula”, gevestigd aan Prins Willem-Alexanderlaan 1427 te Apeldoorn, ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder KvK-nummer 77034120.

1.2. Tenzij uit de context anders blijkt, verwijzen gedefinieerde begrippen in het enkelvoud tevens naar het meervoud.

 

Artikel 2. Algemeen

2.1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle Overeenkomsten, op alle Diensten, op alle Werkzaamheden en op de Licentie.

2.2. De onderhavige voorwaarden zijn eveneens van toepassing op Overeenkomsten voor de uitvoering waarvan door wpMula derden worden betrokken.

2.3. Indien deze algemene voorwaarden eenmaal van toepassing zijn geweest op een rechtsverhouding tussen wpMula en de Klant, dan wordt de Klant geacht bij voorbaat te hebben ingestemd met de toepasselijkheid van deze algemene voorwaarden op nadien gesloten en te sluiten Overeenkomsten.

2.4. Afwijkingen op deze algemene voorwaarden kunnen slechts Schriftelijk worden overeengekomen.

2.5. De toepasselijkheid van eventuele inkoop- of andere voorwaarden van de Klant wordt uitdrukkelijk van de hand gewezen.

2.6. Indien een of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden nietig zijn of vernietigd mochten worden, dan blijven de overige bepalingen van deze algemene voorwaarden volledig van toepassing. De nietige of vernietigde bepalingen zullen door wpMula vervangen worden, waarbij voor zoveel mogelijk het doel en de strekking van de oorspronkelijke bepaling(en) in acht wordt genomen.

2.7. Indien wpMula niet steeds de strikte naleving van deze algemene voorwaarden verlangt, dan brengt dit niet met zich mee dat deze algemene voorwaarden niet van toepassing zouden zijn of dat wpMula het recht zou verliezen om in toekomstige, al dan niet soortgelijke, gevallen de strikte naleving van deze algemene voorwaarden te verlangen.

2.8. WpMula heeft het recht deze algemene voorwaarden te wijzigen en de nieuwe algemene voorwaarden op de bestaande Overeenkomst van toepassing te verklaren. De Klant wordt Schriftelijk van de nieuwe algemene voorwaarden in kennis gesteld en van de datum van inwerkingtreding.

 

Artikel 3. Aanbod

3.1. Ieder aanbod van wpMula is vrijblijvend.

3.2. Indien een offerte of een aanbod een bepaalde geldigheidstermijn heeft en de Klant niet binnen de geldigheidstermijn zijn akkoord geeft op de offerte of het aanbod, dan is het mogelijk dat niet binnen de aangegeven termijn aangevangen kan worden met de Werkzaamheden. In een dergelijk geval wordt de Klant hiervan op de hoogte gesteld. Als de Klant akkoord gaat met de nieuwe planning, dan worden de Werkzaamheden uitgevoerd conform de nieuwe planning.

3.3. WpMula kan niet aan zijn aanbod worden gehouden indien de Klant redelijkerwijs kan begrijpen dat het aanbod, dan wel een onderdeel daarvan, een kennelijke vergissing of verschrijving bevat.

3.4. Vermelde prijzen en tarieven gelden niet automatisch voor toekomstige Overeenkomsten.

3.5. Vermelde prijzen en tarieven zijn in euro’s en exclusief btw.

3.6. De Software wordt enkel aangeboden aan zakelijke afnemers.

 

Artikel 4. Totstandkoming van de Overeenkomst

4.1. De Overeenkomst komt tot stand op het moment dat de Klant succesvol middels de site van wpMula een bestelling heeft geplaatst.

4.2. Voor het plaatsen van een bestelling is het noodzakelijk een Account aan te maken.

4.3. De bestelling kan pas geplaatst worden nadat de Klant heeft aangeklikt dat hij akkoord gaat met deze algemene voorwaarden.

4.4. Nadat de Overeenkomst via de site van wpMula tot stand is gekomen, wordt naar de Klant een bevestiging via de e-mail gestuurd.

 

Artikel 5. Looptijd Licentie, verlenging en opzegging

5.1. De Licentie wordt verleend voor de bepaalde tijd van 1 jaar.

5.2. Na het verstrijken van de looptijd wordt de Licentie telkens automatisch met 1 jaar verlengd, tenzij de Licentie overeenkomstig artikel 5.3 wordt opgezegd.

5.3. Ieder der partijen kan de Licentie tegen het einde van de looptijd opzeggen. De Klant kan de Licentie o.a. via de e-mail, info@wpmula.com, of middels zijn Account opzeggen.

5.4. Indien de Klant de Licentie beëindigt voor het verstrijken van de looptijd, dan blijft de jaarlijkse vergoeding voor de Licentie verschuldigd en vindt geen restitutie plaats.

5.5. Na het einde van de Licentie stopt de werking van de Software.

 

Artikel 6. Account

6.1. De Klant is verantwoordelijk voor de geheimhouding van inloggegevens van zijn Account. Indien een ongeautoriseerde derde gebruik maakt van de inloggegevens van de Klant en/of het Account, dan is wpMula daarvoor niet aansprakelijk.

6.2. Indien de Klant constateert dat een derde ongeautoriseerd gebruik maakt van zijn inloggegevens en/of van het Account, dan dient de Klant wpMula daarvan onverwijld in kennis te stellen.

6.3. Nadat de Klant de Licentie heeft afgenomen, kan de Klant middels zijn Account de Software downloaden.

6.4. Voor het gebruik van de Software heeft wpMula handleidingen opgesteld. Deze handleidingen kan de Klant raadplegen middels zijn Account.

Artikel 7. Software en vertalen

7.1. De functionaliteiten van de Software staan duidelijk op de site van wpMula omschreven.

7.2. De Software is enkel geschikt voor WordPress sites.

7.3. Met uitzondering van wettelijke niet-uitsluitbare garanties, wordt de Software zoals hij is (“as is”) aan de Klant ter beschikking gesteld, zonder enige vorm van garantie.

7.4. Tot de functionaliteiten van de Software en tot de Werkzaamheden behoort niet het vertalen van teksten. Het (laten) vertalen van teksten is de verantwoordelijkheid van de Klant. Voor het vertalen kan wpMula een vertaalbureau of online vertaaldienst aanbevelen. Het aangaan van een contractuele relatie met een vertaalbureau of het laten vertalen van teksten door een online vertaaldienst is te allen tijde voor risico van de Klant. WpMula is nimmer verantwoordelijk voor de kwaliteit van vertaalde teksten door een aanbevolen vertaalbureau of online vertaaldienst, zoals voor teksten die AI opstelt.

7.5. Indien de Klant aan wpMula de opdracht verleent tot het plaatsen van vertaalde teksten op de Website, dan wordt door wpMula geen controle uitgevoerd op de inhoud van de teksten en/of op de juistheid van de vertaling.

 

Artikel 8. Tariefwijziging en kosten voor Werkzaamheden

8.1. WpMula heeft het recht zijn tarieven aan te passen en de aangepaste tarieven op de bestaande Overeenkomst van toepassing te verklaren. De Klant wordt minimaal 2 maanden van te voren Schriftelijk van een dergelijke aanpassing en van de datum van inwerkingtreding in kennis gesteld. De tariefwijziging voor de Licentie treedt in werking op het moment dat de Licentie wordt verlengd.

8.2. Kleine vragen over het gebruik van de Software worden kosteloos in behandeling genomen.

8.3. Indien de Klant wenst dat wpMula meer werk uitvoert dan omschreven in artikel 8.2, zoals het installeren van de Software, het plaatsen van door de Klant aangeleverde vertaalde teksten op de Website of het in behandeling nemen van vragen die geen betrekking hebben op de Software, dan worden deze Werkzaamheden uitgevoerd op basis van het uurtarief van wpMula.

8.4. Indien een inschatting is gegeven aan de Klant van het aantal uren dat het uitvoeren van de Werkzaamheden kost, dan kunnen aan deze inschatting geen rechten worden ontleend.

 

Artikel 9. Uitvoering van de Overeenkomst

9.1. WpMula zal de Overeenkomst naar beste inzicht en vermogen uitvoeren, een en ander op grond van de op dat moment bekende stand der wetenschap en techniek.

9.2. WpMula heeft het recht bij de uitvoering van de Overeenkomst een of meerdere derde partijen in te schakelen of diensten van derden af te nemen.

 

Artikel 10. Opleveringstermijn

10.1. Is voor de uitvoering van bepaalde Werkzaamheden een termijn overeengekomen of opgegeven, dan is dit nimmer een fatale termijn. Bij overschrijding van een termijn dient de Klant wpMula derhalve Schriftelijk in gebreke te stellen. WpMula dient daarbij een redelijke termijn te worden geboden om alsnog uitvoering te geven aan de Overeenkomst. Overschrijding van een opleveringstermijn geeft de Klant geen aanspraak op schadevergoeding, zoals, maar zeker niet beperkt tot, omzetverlies.

10.2. Indien wpMula gegevens behoeft van de Klant voor de uitvoering van de Overeenkomst, dan vangt de uitvoeringstermijn niet eerder aan dan nadat de Klant deze juist en volledig aan wpMula ter beschikking heeft gesteld.

10.3. In het geval dat een door wpMula met de Klant overeengekomen opleveringstermijn wordt overschreden ten gevolge van een gebeurtenis die in feite buiten zijn macht ligt en niet aan zijn doen en/of laten kan worden toegeschreven, zoals o.a. omschreven in artikel 16 van deze algemene voorwaarden, dan wordt deze termijn automatisch verlengd met de periode dat zij ten gevolge van een dergelijke gebeurtenis werd overschreden.

10.4. Indien op verzoek van de Klant de Overeenkomst wordt aangepast of uitgebreid, dan kan dat tot gevolg hebben dat een kenbaar gemaakte opleveringsdatum niet kan worden gehaald. Een dergelijke vertraging door een aanpassing of uitbreiding op de Overeenkomst kan wpMula niet worden toegerekend.

 

Artikel 11. Verplichtingen van de Klant

11.1. De Klant draagt er zorg voor dat alle gegevens, waarvan wpMula aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan de Klant redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van de Overeenkomst, tijdig aan wpMula worden verstrekt.

11.2. De Klant staat in voor de juistheid, volledigheid en de betrouwbaarheid van de door hem verstrekte gegevens, ook indien deze van derden afkomstig zijn.

11.3. Indien de Klant aan wpMula elektronische bestanden e.d. verstrekt, garandeert de Klant dat daardoor geen inbreuk op eigendoms- of auteursrechten van derden wordt gemaakt, alsmede dat de elektronische bestanden e.d. vrij zijn van virussen en defecten.

11.4. De Klant is verantwoordelijk voor het gebruik en de juiste toepassing in zijn organisatie van de Software en voor het in acht nemen van door wpMula gegeven instructies, waaronder de handleidingen van de Software.

11.5. Indien de Klant verhuist, dan dient de Klant daaraan voorafgaand zo tijdig mogelijk zijn nieuwe adres Schriftelijk aan wpMula mede te delen.

11.6. Indien de Klant wijzigingen aanbrengt of door een derde laat aanbrengen aan de Website of aan de Software, dan is de Klant daarvoor verantwoordelijk.

11.7. De Klant vrijwaart wpMula tegen aanspraken door derden, uit welke hoofde dan ook, in verband met handelingen en gedragingen van de Klant (onder meer handelingen en gedragingen die in strijd zijn met het gestelde in deze algemene voorwaarden), zijn dataverkeer of de Inhoud.

11.8. Indien de Klant toerekenbaar niet, niet tijdig of niet naar behoren zijn contractuele verplichtingen of zijn verplichtingen die voortvloeien uit de wet jegens wpMula nakomt of onrechtmatig jegens wpMula handelt, dan dient de Klant alle schade (daaronder tevens begrepen kosten) te vergoeden die wpMula daardoor lijdt of heeft geleden.

 

Artikel 12. Inloggegevens

12.1. Indien wpMula inloggegevens van de Klant ontvangt, dan zal wpMula verantwoordelijk omgaan met deze inloggegevens.

12.2. Indien de Klant inloggegevens wijzigt van een account waar wpMula in het kader van de Overeenkomst toegang tot dient te hebben, dan dient de Klant zijn gewijzigde inloggegevens aan wpMula kenbaar te maken.

12.3. Indien een ongeautoriseerde derde kennis neemt van inloggegevens van de Klant en/of toegang heeft tot een account van de Klant, dan is wpMula daarvoor niet aansprakelijk. In een dergelijk geval dient de Klant zo spoedig mogelijk zijn inloggegevens te wijzigen en mee te werken bij het beperken van de schade ten gevolge van het ongeautoriseerde gebruik. Constateert wpMula een hackerattack/ongeautoriseerd gebruik m.b.t. inloggegevens en/of een account van de Klant, dan stelt wpMula de Klant daarvan zo spoedig mogelijk op de hoogte.

 

Artikel 13. Facturatie en betaling

13.1. Facturatie voor de Licentie geschiedt jaarlijks vooraf.

13.2. WpMula stuurt de facturen via de e-mail en de facturen zijn zichtbaar in het Account.

13.3. Betaling van het eerste jaarbedrag voor de Licentie geschiedt bij de afname van de Licentie middels een van de betaalmogelijkheden die door de betaalprovider van wpMula, Mollie, worden aangeboden. De betaalmogelijkheden worden duidelijk bij de totstandkoming van de Overeenkomst op de site van wpMula aan de Klant kenbaar gemaakt. Betaling van de opvolgende gefactureerde jaarbedragen dient te geschieden binnen 14 dagen na de factuurdatum.

13.4. Indien de Klant in gebreke blijft in de tijdige betaling van een factuur, dan is de Klant van rechtswege in verzuim. De Klant is alsdan een rente verschuldigd van 2% per maand, tenzij de wettelijke handelsrente hoger is, in welk geval de wettelijke handelsrente verschuldigd is. De rente over het opeisbare bedrag zal worden berekend vanaf het moment dat de Klant in verzuim is tot het moment van voldoening van het volledig verschuldigde bedrag. Daarnaast komen alle kosten van invordering, nadat de Klant in verzuim is, zowel gerechtelijk als buitengerechtelijk, ten laste van de Klant. De vergoeding ter zake van buitengerechtelijke incassokosten is vastgesteld op tenminste 15% van de verschuldigde hoofdsom met een minimum van € 250,-.

13.5. Door de Klant gedane betalingen strekken eerst ter voldoening van verschuldigde rente en kosten en vervolgens van opeisbare facturen die het langst open staan, zelfs al wijst de Klant een andere volgorde van toerekening aan.

13.6. Klachten over een factuur dienen binnen 10 dagen na de factuurdatum Schriftelijk ingediend te worden bij wpMula. Bezwaren tegen de hoogte van een factuur schorten de betalingsverplichting niet op.

13.7. De Klant is niet gerechtigd tot verrekening of tot opschorting van een betaling.

13.8. De Licentie wordt aan de Klant verleend onder de voorwaarde dat de Klant alle uit de tussen partijen gesloten Overeenkomsten verschuldigde vergoedingen volledig betaald heeft.

 

Artikel 14. Klachten

14.1. Klachten over de Werkzaamheden, de Dienst of de Software dienen door de Klant zo spoedig mogelijk en in ieder geval binnen 14 dagen na het zich voordoen van de omstandigheid waarop de klacht betrekking heeft, te worden gemeld aan wpMula. Klachten en/of een storing kunnen op de volgende wijzen gemeld worden bij wpMula:
a. Via het contactformulier op de site van wpMula;
b. Via een WhatsApp bericht: + 31 6 42677371;
c. Telefonisch: + 31 6 42677371;
d. Via de e-mail: info@wpmula.com.

14.2. De Klant dient wpMula de mogelijkheid te geven een klacht te onderzoeken en binnen een redelijke termijn herstelwerkzaamheden uit te voeren.

14.3. Herstelwerkzaamheden die zonder toestemming van wpMula door een derde of door de Klant zelf zijn uitgevoerd worden nimmer vergoed en geven de Klant niet het recht de betaling op te schorten.

14.4. De aansprakelijkheid van wpMula is te allen tijde beperkt tot hetgeen is opgenomen in artikel 15.

14.5. Klachten schorten de betalingsverplichting van de Klant niet op.

 

Artikel 15. Aansprakelijkheid en verjaring

15.1. WpMula kan niet gehouden worden tot het vergoeden van enige schade die een direct of indirect gevolg is van:
a. Een gebeurtenis die in feite buiten zijn macht ligt en aldus niet aan zijn doen en/of laten kan worden toegeschreven, zoals o.a. omschreven in artikel 16 van deze algemene voorwaarden;
b. Enige daad of nalatigheid van de Klant, diens ondergeschikten, dan wel andere personen, die door of vanwege de Klant te werk zijn gesteld.

15.2. De Klant is onder alle omstandigheden verantwoordelijk voor de juistheid en volledigheid van de door hem aangeleverde gegevens en Inhoud. WpMula is nimmer aansprakelijk voor eventuele schade die (mede) is veroorzaakt doordat de door de Klant aangeleverde gegevens en Inhoud onjuist en/of niet volledig zijn. De Klant vrijwaart wpMula tegen alle aanspraken ter zake.

15.3. WpMula is niet aansprakelijk voor de werking van (online) diensten, software, systemen, thema’s, plugins, codes en producten van derden. Indien de Software of de Website niet of niet meer naar behoren functioneert door aanpassingen in of updates van software van een derde, dan is wpMula niet aansprakelijk voor enige schade die de Klant daardoor lijdt.

15.4. WpMula is niet aansprakelijk indien na verwijdering van de Software er sprake is van eventuele bugs, verschuivingen of storingen in de Website.

15.5. WpMula is nimmer aansprakelijk voor enige schade van welke aard dan ook geleden door de Klant verband houdende met het (niet) functioneren van een systeem of (internet)verbindingen van de Klant.

15.6. Het gebruik van de Software is geheel voor eigen risico. WpMula is niet aansprakelijk voor enige schade die de Klant lijdt door het gebruik van de Software.

15.7. Indien de Klant of een derde wijzigingen aanbrengt in de Website of de Software, dan sluit wpMula iedere aansprakelijkheid uit.

15.8. WpMula is niet aansprakelijk voor de schade die is veroorzaakt door hackers of een cyberaanval, zoals, maar zeker niet beperkt tot, omzetverlies doordat de Website offline staat of niet naar behoren functioneert.

15.9. WpMula garandeert niet dat de Website, de Dienst of de Software zonder onderbrekingen of zonder fouten werkt. WpMula is niet aansprakelijk voor schade, waaronder omzetverlies, die voortvloeit uit het tijdelijk niet beschikbaar zijn van of een storing in de Website, de Dienst of de Software, een technische fout in de Website, de Dienst of de Software of het offline staan van de Website. WpMula is niet aansprakelijk voor het niet of niet naar behoren functioneren van de Website of voor het offline staan van de Website door een storing in de Software of doordat na een update van de Software in de Software een bug zit.

15.10. WpMula is niet verantwoordelijk voor de inhoud van de Website. De Klant dient er zelf voor zorg te dragen dat de inhoud van de Website niet in strijd met de wet is en niet de (auteurs)rechten van derden schendt.

15.11. WpMula is niet aansprakelijk indien teksten die door een derde of online vertaaldienst van een derde niet of niet correct vertaald zijn.

15.12. WpMula is niet aansprakelijk voor de fouten van derden die worden ingeschakeld ter uitvoering van de Overeenkomst. De toepasselijkheid van artikel 6:76 Burgerlijk Wetboek (BW) wordt uitdrukkelijk uitgesloten.

15.13. Adviezen worden door wpMula naar beste weten en te goeder trouw verstrekt, doch wpMula aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade, direct of indirect voortvloeiende uit de inhoud van de door hem gegeven adviezen. De Klant is zelf verantwoordelijk voor de beslissingen die hij, al dan niet naar aanleiding van een advies van wpMula, maakt.

15.14. Indien wpMula door een overmachtssituatie, door een vrije dag of door vakantie minder snel dan gebruikelijk en/of dan gewenst door de Klant een storing oplost, dan is wpMula niet aansprakelijk voor enige schade die daaruit voortvloeit, zoals, maar zeker niet beperkt tot, omzetverlies.

15.15. Iedere aansprakelijkheid van wpMula voor gevolgschade is uitgesloten. Onder gevolgschade wordt in dit verband in ieder geval verstaan: winstderving, gemiste besparingen, omzetverlies, kosten gemaakt ter voorkoming of vaststelling van gevolgschade, vertragingsschade, bedrijfsstagnatie, bedrijfsschade, reputatieschade, dataverlies, het verloren gaan van Inhoud, arbeidskosten en opgelegde boetes.

15.16. Indien wpMula aansprakelijk mocht zijn voor enigerlei schade of indien een bovengenoemde aansprakelijkheidsbeperking rechtens niet is toegestaan, dan is de aansprakelijkheid van wpMula beperkt tot het bedrag dat de verzekeraar van wpMula uitkeert. Indien de verzekeraar niet uitkeert of de schade niet onder de verzekering valt, dan is de aansprakelijkheid van wpMula beperkt tot maximaal de factuurwaarde van het gedeelte van de Overeenkomst waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft. Indien de aansprakelijkheid betrekking heeft op de Licentie, dan is de aansprakelijkheid beperkt tot het jaarbedrag voor de Licentie.

15.17. De aansprakelijkheid van wpMula ontstaat slechts indien de Klant wpMula, onverwijld en deugdelijk, Schriftelijk in gebreke stelt, daarbij stellende een redelijke termijn ter zuivering van de tekortkoming en wpMula ook na die termijn toerekenbaar in de nakoming van zijn verplichtingen te kort blijft schieten. De ingebrekestelling dient een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming te bevatten, zodat wpMula in staat is adequaat te reageren.

15.18. Elke rechtsvordering wegens een gebrek in de uitvoering van de Overeenkomst verjaart door verloop van 1 jaar nadat de Klant de schade heeft ontdekt of redelijkerwijze had kunnen ontdekken.

15.19. Indien de Klant goederen en/of materialen en/of voorzieningen ten behoeve van de uitvoering van de Overeenkomst aan wpMula ter beschikking heeft gesteld en deze goederen en/of materialen en/of voorzieningen niet geschikt zijn voor het doel waarvoor zij aan wpMula ter beschikking zijn gesteld, dan is de Klant aansprakelijk voor alle schade die daaruit voortvloeit.

 

Artikel 16. Overmacht

16.1. WpMula is niet gehouden tot het nakomen van enige verplichting indien hij daartoe verhinderd wordt als gevolg van overmacht. Van overmacht aan de zijde van wpMula is onder andere sprake indien wpMula verhinderd wordt zijn verplichtingen uit de Overeenkomst of aan de voorbereiding daarvan te voldoen ten gevolge van: internetstoring, virusinfectie of computervredebreuk door derden, cyberaanval, stroomstoring, storing in het e-mailverkeer, extreme weersomstandigheden, natuurrampen, verkeersstoring, stakingen, oorlog, rellen, oorlogsgevaar, boycot, terrorisme, diefstal, brand, epidemieën, pandemie, schade aan of te niet gaan van computerapparatuur, overheidsmaatregelen, ziekte of persoonlijke (familie)omstandigheden van de natuurlijke persoon die namens wpMula de Overeenkomst uitvoert of dient uit te voeren, fouten in software, site of (online) diensten van derden, een tekortkoming van een door wpMula ingeschakelde derde partij en wijzigingen in wet- en regelgeving.

16.2. WpMula heeft ook het recht zich op overmacht te beroepen, indien de omstandigheid die (verdere) nakoming verhindert, intreedt nadat wpMula zijn verplichtingen had moeten nakomen.

16.3. Indien wpMula ten tijde van het intreden van overmacht zijn verplichtingen uit de Overeenkomst inmiddels gedeeltelijk is nagekomen, dan is wpMula gerechtigd om het reeds nagekomen gedeelte te factureren.

16.4. Indien wpMula wegens een overmachtssituatie de Overeenkomst voor een langere periode niet kan uitvoeren, dan heeft de Klant het recht de Overeenkomst tussentijds op te zeggen. In een dergelijk geval werkt wpMula mee aan de overdracht van de dienstverlening aan een derde partij.

 

Artikel 17. Ontbinding en opschorting

17.1. WpMula is bevoegd de nakoming van de verplichtingen op te schorten of de Overeenkomst middels een Schriftelijke verklaring te ontbinden, indien:
a. De Klant de verplichtingen uit de Overeenkomst niet of niet volledig nakomt;
b. Na het sluiten van de Overeenkomst wpMula ter kennis gekomen omstandigheden goede grond geven te vrezen dat de Klant de verplichtingen niet zal nakomen;
c. Aan de Klant surseance van betaling is verleend;
d. De Klant in staat van faillissement verkeert of het faillissement van de Klant is aangevraagd;
e. De onderneming van de Klant wordt geliquideerd of beëindigd anders dan ten behoeve van een overname of samenvoegen van ondernemingen;
f. De Klant in strijd handelt met de intellectuele eigendomsrechten van wpMula.

17.2. Voorts is wpMula bevoegd de Overeenkomst te ontbinden indien zich omstandigheden voordoen welke van dien aard zijn dat nakoming van de Overeenkomst onmogelijk is of naar maatstaven van redelijkheid en billijkheid niet langer kan worden gevergd dan wel indien zich anderszins omstandigheden voordoen welke van dien aard zijn dat ongewijzigde instandhouding van de Overeenkomst in redelijkheid niet mag worden verwacht.

17.3. Indien wpMula tot opschorting of ontbinding overgaat, is hij op generlei wijze gehouden tot vergoeding van schade en kosten daardoor op enigerlei wijze ontstaan.

17.4. Indien de Overeenkomst wordt ontbonden, dan zijn de vorderingen van wpMula op de Klant onmiddellijk opeisbaar. Indien wpMula de nakoming van de verplichtingen opschort, behoudt hij zijn aanspraken uit de wet en Overeenkomst.

17.5. WpMula behoudt steeds het recht schadevergoeding te vorderen.

 

Artikel 18. Intellectuele eigendomsrechten

18.1. De intellectuele eigendomsrechten met betrekking tot de Inhoud berusten bij de Klant of diens licentiegever. De Klant verleent wpMula voor het uitvoeren van de Werkzaamheden een licentie op de Inhoud.

18.2. De intellectuele eigendomsrechten, zoals auteursrechten, die rusten op de Software en op de handleidingen van de Software blijven eigendom van wpMula.

18.3. De Klant dient de intellectuele eigendomsrechten van wpMula te allen tijde te respecteren.

18.4. Aan de Klant wordt een niet-exclusief en niet-overdraagbaar gebruiksrecht voor bepaalde tijd op de Software verleend. Het is de Klant niet toegestaan sub-licenties te verlenen, de Software (gedeeltelijk) te kopiëren, de Software op enige wijze te exploiteren of wijzigingen aan te brengen in de Software.

18.5. Indien de Klant in strijd handelt met de intellectuele eigendomsrechten van wpMula, zoals, maar niet beperkt tot, het na de Licentie nog op enige wijze gebruiken van de Software of het verveelvoudigen of (online) publiceren van handleidingen van de Software, dan is de Klant aansprakelijk voor alle schade die wpMula waardoor lijdt, waaronder omzetverlies.

18.6. WpMula heeft, met inachtneming van de belangen van de Klant, de vrijheid om de Website te gebruiken voor zijn eigen publiciteit of promotie, zoals het plaatsen op de site van wpMula van een afbeelding van de Website en van de naam en/of het logo van de Klant.

18.7. Door het geven van een opdracht tot openbaarmaking of verveelvoudiging van door de Auteurswet of enige andere wettelijke regeling op het gebied van de intellectuele eigendom beschermde zaken, die door of namens de Klant zelf ter beschikking gesteld zijn, verklaart de Klant dat geen inbreuk wordt gemaakt op wettelijke voorschriften en/of op beschermde rechten van derden en vrijwaart hij wpMula voor de aanspraken ter zake van derden c.q. voor de directe en indirecte gevolgen, zowel financiële als andere, uit de openbaarmaking of verveelvoudiging voortvloeiende.

18.8. Tot de opdracht behoort niet het uitvoeren van onderzoek naar het bestaan van intellectuele eigendomsrechten van derden. Ditzelfde geldt voor onderzoek naar de mogelijkheid van dergelijke beschermingsvormen voor de Klant.

18.9. De Klant dient zelf na te gaan of de Inhoud geen inbreuk maakt op de intellectuele eigendomsrechten van derden.

 

Artikel 19. Geheimhouding

19.1. Beide partijen zijn verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die zij in het kader van hun Overeenkomst van elkaar of uit andere bron hebben verkregen. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de andere partij is medegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie.

19.2. Indien wpMula op grond van een wettelijke bepaling of een rechterlijke uitspraak gehouden is vertrouwelijke informatie aan door de wet of de bevoegde rechter aangewezen derde te verstrekken en wpMula zich ter zake niet kan beroepen op een wettelijk dan wel door de bevoegde rechter erkend of toegestaan recht van verschoning, dan is wpMula niet gehouden tot schadevergoeding of schadeloosstelling en is de Klant niet gerechtigd tot kosteloze ontbinding van de Overeenkomst.

19.3. WpMula behoudt het recht de eventueel door de uitvoering van de Werkzaamheden toegenomen kennis voor andere doeleinden te gebruiken, voor zover hierbij geen vertrouwelijk informatie ter kennis van derden wordt gebracht.

 

Artikel 20. Vervaltermijn

20.1. Voor zover in deze algemene voorwaarden niet anders is bepaald, vervallen vorderingsrechten van de Klant uit welke hoofde ook jegens wpMula in ieder geval na 1 jaar na het moment waarop de Klant bekend werd of redelijkerwijs bekend kon zijn met het bestaan van deze rechten.

 

Artikel 21. Persoonsgegevens

21.1. WpMula verwerkt persoonsgegevens in overeenstemming met de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Voor meer informatie over de verwerking van persoonsgegevens kan de Klant het privacy- en cookiebeleid van wpMula raadplegen, zie https://wpmula.nl/privacy-cookiebeleid/.

21.2. De afspraken i.v.m. de verwerking van persoonsgegevens door wpMula in opdracht van de Klant zijn vastgelegd in hoofdstuk 4 van deze algemene voorwaarden.

Artikel 22. Contractovername en stoppen met bedrijfsactiviteiten

22.1. Indien wpMula zijn onderneming (gedeeltelijk) overdraagt of zijn rechtsverhouding die voortvloeit uit de Overeenkomst overdraagt, dan verleent de Klant middels het aangaan van de Overeenkomst bij voorbaat toestemming voor de overname van de Overeenkomst door de partij die de onderneming (gedeeltelijk) van wpMula overneemt resp. die de rechtsverhouding overneemt en is de Klant verplicht zijn medewerking aan deze contractovername te verlenen zoals volgt uit artikel 6:159 BW.

22.2. Het is de Klant niet toegestaan enig recht uit een met wpMula gesloten Overeenkomst aan derden over te dragen, anders dan bij overdracht van zijn gehele onderneming.

22.3. Indien wpMula stopt met zijn bedrijf of met zijn bedrijfsactiviteiten waarop de Overeenkomst betrekking heeft en er geen overdracht zoals omschreven in artikel 22.1 plaatsvindt, dan worden alle voor de Klant relevante gegevens aan de Klant verstrekt zodat de Klant de dienstverlening bij een derde kan onderbrengen. WpMula is niet aansprakelijk voor enige schade die de Klant lijdt doordat wpMula (gedeeltelijk) stopt met zijn bedrijfsactiviteiten.

Artikel 23. Toepasselijk recht, geschillen en bevoegde rechter

23.1. Op elke Overeenkomst en rechtshandeling tussen wpMula en de Klant is Nederlands recht van toepassing, ook indien aan een verbintenis geheel of gedeeltelijk in het buitenland uitvoering wordt gegeven of indien de bij de rechtsbetrekking betrokken partij aldaar gevestigd is.

23.2. Partijen zullen eerst een beroep op de rechter doen nadat zij zich tot het uiterste hebben ingespannen een geschil in onderling overleg te beslechten.

23.3. Alle geschillen ter zake van Overeenkomsten en rechtshandelingen tussen de Klant en wpMula worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in het arrondissement waar wpMula gevestigd is.

 

HOOFDSTUK 2: HOSTING EN SUPPORT

De in dit hoofdstuk 2 “Hosting en support” opgenomen bepalingen zijn van toepassing indien wpMula hostingdiensten en/of supportdiensten aan de Klant levert, onverminderd de toepasselijkheid van de overige bepalingen van deze algemene voorwaarden.

 

Artikel 24. Looptijd, verlenging en opzegging Overeenkomst voor hosting

24.1. De Overeenkomst wordt aangegaan voor 1 jaar, tenzij Schriftelijk een andere looptijd is overeengekomen.

24.2. Na het verstrijken van de looptijd wordt de Overeenkomst telkens automatisch verlengd met de periode waarvoor de Overeenkomst is aangegaan, tenzij de Overeenkomst overeenkomstig artikel 24.3 wordt opgezegd.

24.3. Ieder der partijen kan de Overeenkomst tegen het einde van de looptijd opzeggen. Opzegging dient Schriftelijk te geschieden en met inachtneming van een opzegtermijn van 2 maanden.

24.4. Indien de Overeenkomst tussentijds door de Klant wordt beëindigd, dan blijft de vergoeding voor de overeengekomen looptijd de Overeenkomst verschuldigd.

 

Artikel 25. Looptijd, verlenging en opzegging Overeenkomst voor support

25.1. De Overeenkomst voor support heeft een looptijd die gelijk is aan de looptijd van de Overeenkomst voor hosting.

25.2. Indien de Klant geen hosting, maar wel support afneemt, dan is de looptijd van de Overeenkomst voor support 1 jaar.
25.3. Na het verstrijken van de looptijd wordt de Overeenkomst telkens automatisch met 1 jaar verlengd, tenzij de Overeenkomst overeenkomstig artikel 25.4 wordt opgezegd.

25.4. Ieder der partijen kan de Overeenkomst tegen het einde van de looptijd opzeggen. Opzegging dient Schriftelijk te geschieden en met inachtneming van een opzegtermijn van 2 maanden.

25.5. Indien de Overeenkomst tussentijds door de Klant wordt beëindigd, dan blijft de vergoeding voor de overeengekomen looptijd de Overeenkomst verschuldigd.

 

Artikel 26. Support zonder hosting

26.1. Indien de Klant zelf de Website host, dan is wpMula niet verantwoordelijk voor de code van de Website en voor de werking van de code.

 

Artikel 27. Support

27.1. De Diensten die en het aantal uren dat onder de Overeenkomst voor support vallen is afhankelijk van het servicepakket dat de Klant van wpMula afneemt.

27.2. Onder het support vallen niet softwareontwikkelingswerkzaamheden, tenzij anders is overeengekomen.

27.3. De Overeenkomst kan betrekking hebben op een site die niet door wpMula ontwikkeld is. In een dergelijk geval is wpMula nimmer aansprakelijk voor de werking van codes die door de Klant of door een derde partij zijn geschreven. Het uitvoeren van onderhoud of het oplossen van een storing waarbij Werkzaamheden uitgevoerd dienen te worden aan een code die niet voor wpMula geschreven is, kan leiden tot extra kosten. Deze extra kosten worden naast het periodieke bedrag voor de Overeenkomst aan de Klant in rekening gebracht.

27.4. Het support wordt geleverd op basis van best effort, tenzij uit het afgenomen servicepakket anders volgt. Indien er sprake is van een storing in de Website, dan zal wpMula zich maximaal inspannen de storing zo spoedig mogelijk op te lossen, zonder dat enige oplostijd wordt gegarandeerd.

27.5. Indien de Klant meer support uren wenst af te nemen, dan het aantal support uren dat onder de Overeenkomst valt, dan worden deze extra uren op basis van het uurtarief van wpMula aan de Klant in rekening gebracht.

 

Artikel 28. Verplichtingen van de Klant

28.1. Ter bevordering van de kwaliteit van het support onthoudt de Klant zich van het aanbrengen van wijzigingen in de plugins e.d. van de Website.

 

Artikel 29. Domein

29.1. Indien de Klant de domeinnaamregistratie afneemt, dan vraagt wpMula in opdracht van de Klant een domeinnaam aan op eigen naam en voor rekening en risico van de Klant.

29.2. Op de aanvraag en gebruik van de domeinnaam van de Klant zijn de geldende regels en procedures van de desbetreffende registrerende instantie van toepassing. De registrerende instantie is verantwoordelijk ten aanzien van de aanvraag van de domeinnaam. WpMula is niet verantwoordelijk voor het honoreren van de aanvraag van de domeinnaam. Indien de aanvraag van de door de Klant gewenste domeinnaam niet gehonoreerd wordt, bijvoorbeeld omdat een derde eerder de domeinnaam heeft aangevraagd en/of heeft verkregen, dan is wpMula daarvoor niet aansprakelijk.

29.3. De domeinregistratie geschiedt per jaar en kan niet gewijzigd worden.

29.4. Het wijzigen van de domeinregistratie geldt als een nieuwe domeinregistratie.

29.5. De Klant dient bij het gebruik van de domeinnaam alle wet- en regelgeving en alle door de registrerende instantie gestelde voorwaarden in acht te nemen. Het gebruik van de domeinnaam geschiedt volledig onder de verantwoordelijkheid van de Klant.

29.6. WpMula is nimmer aansprakelijk of verantwoordelijk voor de schade die voortvloeit uit het gebruik van de domeinnaam.

 

Artikel 30. SSL certificaat

30.1. WpMula verleent niet zelf een SSL certificaat. Een SSL certificaat wordt verleend door een certificaatautoriteit. Indien een SSL certificaat aanvraag die wpMula voor de Klant heeft ingediend niet wordt gehonoreerd of indien een SSL certificaat wordt ingetrokken door een certificaatautoriteit, dan is wpMula daarvoor niet verantwoordelijk en is wpMula niet aansprakelijk voor de gevolgen.

30.2. De Klant dient zich te houden aan de voorwaarden van de certificaatautoriteit.

 

Artikel 31. Hosting

31.1. Voor de hostingdienst maakt wpMula gebruik van een hostingbedrijf.

31.2. WpMula zal zich inspannen om ononderbroken beschikbaarheid van de hostingdienst te realiseren en om toegang tot door het hostingbedrijf opgeslagen data te realiseren, maar biedt daarin geen garanties.

31.3. De Klant zal met het gebruik van de hostingdienst geen rechten van derden schenden, zich niet onfatsoenlijk of in strijd met de goede zeden of openbare orde gedragen en niet in strijd met wettelijke bepalingen handelen. In het bijzonder zal de Klant:
a. De (intellectuele eigendoms)rechten van derden eerbiedigen;
b. Niet in strijd met wettelijke bepalingen gegevens verspreiden;
c. De hostingdienst niet gebruiken ten behoeve van criminele activiteiten;
d. Niet bewust virussen verspreiden.

31.4. WpMula zal zich altijd inzetten voor het zo goed mogelijk functioneren van de hostingdienst, maar is daarin afhankelijk van de dienstverlening van het ingeschakelde hostingbedrijf. Indien deze diensten uitvallen, dan geldt dit voor wpMula als overmacht.

31.5. Indien de Klant, naar het oordeel van wpMula, handelt in strijd met de verplichtingen zoals vastgelegd in dit artikel of overig oneigenlijk gebruik maakt van de hostingdienst, dan is wpMula gerechtigd met onmiddellijke ingang de hostingdienst stop te zetten, zonder dat wpMula tot enige schadevergoeding gehouden is. De Klant wordt daarvan Schriftelijk op de hoogte gesteld.

 

Artikel 32. Facturatie

32.1. Facturatie voor de hosting geschiedt per kwartaal vooraf.

32.2. Facturatie voor het support aangegaan voor een bepaalde tijd geschiedt per kwartaal vooraf.

 

Artikel 33. Ingekochte uren voor support

33.1. Indien de Klant vooraf uren ingekocht heeft voor support (prepaid), dan dienen deze uren afgenomen te worden binnen 3 jaar nadat de uren ingekocht zijn. Na deze termijn kan de Klant geen aanspraak meer maken op de uren.

33.2. Indien de door de Klant ingekochte uren verbruikt zijn, dan stelt wpMula de Klant daarvan op de hoogte.

 

 

HOOFDSTUK 3: TRAINING

De in dit hoofdstuk 3 “Training” opgenomen bepalingen zijn van toepassing indien de Klant een Training afneemt, onverminderd de toepasselijkheid van de overige bepalingen van deze algemene voorwaarden.

 

Artikel 34. Annulering door de Klant

34.1. Indien de Klant de Training wenst te annuleren, dan dient de Klant zo spoedig mogelijk contact op te nemen met wpMula en zullen partijen trachten de Training te verplaatsen. Indien partijen geen overeenstemming kunnen bereiken over het verplaatsen van de Training en de Training is kort van tevoren geannuleerd, dan blijft de Klant het volledig overeengekomen bedrag voor de Training aan wpMula verschuldigd.

 

Artikel 35. Annulering door wpMula en wijzigen

35.1. WpMula kan een Training annuleren indien er niet voldoende inschrijvingen zijn, wpMula door overmacht verhinderd is, of indien sprake is van andere vormen van overmacht. De Klant wordt hiervan zo spoedig mogelijk op de hoogte gesteld. In een dergelijk geval wordt, indien mogelijk, de Klant een andere Training aangeboden. Indien de Klant niet ingaat op dit aanbod of indien er geen andere Training wordt aangeboden, dan zal wpMula het reeds door de Klant aan wpMula betaalde bedrag aan de Klant terugbetalen.

35.2. WpMula heeft het recht de datum, het tijdstip en/of de locatie van de Training te wijzigen. De Klant wordt hiervan zo spoedig mogelijk op de hoogte gesteld. In een dergelijk geval heeft de Klant het recht de Training kosteloos te annuleren, tenzij de wijziging slechts van geringe betekenis is.

 

Artikel 36. Verplichtingen van de Klant

36.1. Indien wpMula een Training geeft op de locatie van de Klant dan:
a. Dient de Klant tijdig zorg te dragen voor een geschikte ruimte waar de Training kan plaatsvinden;
b. Draagt de Klant kosteloos zorg voor de door wpMula in redelijkheid gewenste faciliteiten;
c. Dient de Klant ervoor zorg te dragen dat de locatie waar, de hulpmiddelen waarmee en de omstandigheden waarin wpMula de Werkzaamheden uit dient te voeren veilig zijn en voldoen aan alle wettelijke voorschriften. De Klant dient zodanige maatregelen te treffen dat wpMula tijdens de uitvoering van de Werkzaamheden beschermd is tegen gevaar voor lijf, eerbaarheid en goed.

36.2. De Klant is verantwoordelijk voor het gedrag van de Deelnemers tijdens de Training.

 

Artikel 37. Training en verantwoordelijkheden van de Deelnemers

37.1. WpMula is bevoegd indien:
a. Een Deelnemer zich misdraagt;
b. Een Deelnemer behoorlijke uitvoering van de Training onredelijk bemoeilijkt of verhindert;
c. Blijkt uit gedragingen van de Deelnemer dat hij niet wenst deel te nemen aan de Training,
de Deelnemer de toegang tot de Training te ontzeggen. De overeengekomen vergoeding blijft in dat geval volledig verschuldigd, onverminderd het recht van wpMula op vergoeding van eventuele schade.

37.2. Tijdens de Training dient de Deelnemer niet gestoord te kunnen worden door binnenkomende telefoongesprekken, (sms of WhatsApp)berichten of e-mailberichten, tenzij de Deelnemer daarvoor van wpMula toestemming heeft gekregen. Tijdens de Training dient de telefoon van de Deelnemer op stil te staan.

37.3. Kosten voortkomend uit schade en/of vernielingen aangericht tijdens een Training door Deelnemers zullen, voor zover niet op de dader(s) zelf te verhalen, door de Klant betaald worden.

37.4. De Klant heeft geen recht op restitutie (van een deel) van het reeds betaalde trainingsgeld indien de Klant dan wel de door de Klant aangemelde Deelnemer niet op de overeengekomen trainingsdagen aanwezig is dan wel tussentijds stopt met het volgen van de Training.

 

Artikel 38. Facturatie en reis- en verblijfkosten

38.1. Facturatie voor de Training geschiedt vooraf.

38.2. Indien de Training wordt gegeven op de locatie van de Klant, dan heeft wpMula het recht reis- en verblijfkosten aan de Klant in rekening te brengen.

Artikel 39. Intellectuele eigendomsrechten

39.1. WpMula is volledig en exclusief rechthebbende ten aanzien van de intellectuele eigendomsrechten, zoals auteursrechten, die rusten op de Materialen.

39.2. Het is niet toegestaan, zonder voorafgaande toestemming van wpMula, de Materialen te verveelvoudigen, openbaar te maken of te exploiteren.

39.3. Het is de Klant enkel toegestaan de Materialen te gebruiken binnen zijn eigen bedrijf en in het kader van de Overeenkomst.

39.4. Het is niet toegestaan om enige aanduiding omtrent (auteurs)rechten uit de Materialen te verwijderen of te wijzigen.

39.5. Het is niet toegestaan beeld- en/of geluidsopnames van een offline of online Training te maken, te bewaren, te verveelvoudigen of (online) te publiceren.

39.6. Indien de Klant of een Deelnemer in strijd handelt met de intellectuele eigendomsrechten van wpMula, dan is de Klant aansprakelijk voor alle schade die wpMula daardoor lijdt, waaronder omzetverlies.

 

HOOFDSTUK 4: VERWERKERSOVEREENKOMST

De in dit hoofdstuk 4 “Verwerkersovereenkomst” opgenomen bepalingen zijn van toepassing indien wpMula in opdracht van de Klant persoonsgegevens verwerkt, onverminderd de toepasselijkheid van de overige bepalingen van deze algemene voorwaarden.

Artikel 40. Algemeen en definities

40.1. De in deze algemene voorwaarden opgenomen woorden (zoals “persoonsgegevens” en “verwerken”) hebben, in welke vervoeging dan ook, de betekenis zoals bedoeld in de AVG.

40.2. De Klant stelt het doel en de middelen vast van de verwerking van persoonsgegevens. In het kader van de AVG wordt de Klant aangemerkt als “verwerkingsverantwoordelijke”. In het kader van de AVG wordt wpMula aangemerkt als “verwerker”.

40.3. WpMula verbindt zich onder de voorwaarden van dit hoofdstuk in opdracht van de Klant persoonsgegevens te verwerken. Verwerking zal uitsluitend plaatsvinden in het kader van de Werkzaamheden die wpMula voor de Klant zal uitvoeren dan wel de Dienst die wpMula aan de Klant levert zoals partijen zijn overeengekomen.

 

Artikel 41. Soort persoonsgegevens, categorieën van betrokkenen en doeleinden

41.1. Van wie de persoonsgegevens verwerkt worden is afhankelijk van de Werkzaamheden, de functionaliteiten van de Website en/of het soort Dienst dat de Klant afneemt. Het kan bijvoorbeeld gaan om de volgende personen van wie persoonsgegevens worden verwerkt: medewerkers, klanten/afnemers en leveranciers van de Klant en gebruikers van de Software en personen van wie de gebruiker van de Website persoonsgegevens heeft ingevuld.

41.2. Het soort persoonsgegevens dat wpMula in opdracht van de Klant verwerkt is afhankelijk van de Werkzaamheden, de functionaliteiten van de Website en/of het soort Dienst dat de Klant afneemt. Het kan bijvoorbeeld gaan om de volgende persoonsgegevens: voornaam, achternaam, roepnaam, adres, postcode, plaats, e-mailadres, telefoonnummer, geboortedatum, Burgerservicenummer, geslacht, inloggegevens en bankgegevens.

41.3. WpMula zal de persoonsgegevens niet voor enig ander doel verwerken dan zoals door de Klant is vastgesteld.

41.4. Het doel van de verwerking van de persoonsgegevens is de uitvoering van de Overeenkomst, waaronder hosting.

41.5. Het is de verantwoordelijkheid van de Klant dat het soort persoonsgegevens dat wpMula in opdracht van de Klant verwerkt en dat de categorieën van Betrokkenen en verwerkingsdoeleinden tussen partijen middels een overeenkomst of overige rechtshandeling zijn vastgelegd.

41.6. Indien het soort persoonsgegevens, de categorieën van Betrokkenen en/of de verwerkingsdoeleinden wijzigen, dan dient de Klant wpMula daarvan Schriftelijk op de hoogte te stellen. WpMula is niet verantwoordelijk voor verwerkingsdoeleinden die niet door de Klant aan wpMula kenbaar gemaakt zijn.

 

Artikel 42. Verantwoordelijkheden van de Klant

42.1. De Klant staat ervoor in dat:
a. De Klant een wettelijke grondslag heeft om de persoonsgegevens te verwerken;
b. Ten aanzien van de Betrokkenen de verwerking behoorlijk en transparant is;
c. De inhoud, het gebruik en de opdracht tot de verwerkingen van de persoonsgegevens, niet onrechtmatig zijn en geen inbreuk maken op enig recht van derden;
d. De Klant de Betrokkenen alle wettelijke verplichte informatie verstrekt omtrent het verwerken van persoonsgegevens, bijvoorbeeld middels een duidelijk omschreven privacy beleid;
e. De Klant, indien de Klant daartoe ingevolge de AVG verplicht is, vanaf de inwerkingtreding van de AVG een register bijhoudt met de verwerkingsactiviteiten;
f. Persoonsgegevens niet langer worden opgeslagen door de Klant dan wettelijk is toegestaan.

42.2. Indien de Klant middels de Dienst bijzondere persoonsgegevens verwerkt, dan garandeert de Klant dat hij van de Betrokkene, van wie hij de bijzondere persoonsgegevens verwerkt, uitdrukkelijk toestemming heeft verkregen voor de verwerking van zijn bijzondere persoonsgegevens voor een of meer welbepaalde doeleinden of dat er sprake is van een wettelijke uitzondering waarbij het verwerken van bijzondere persoonsgegevens is toegestaan.

42.3. De Klant vrijwaart wpMula voor aanspraken en claims die voortvloeien uit het niet nakomen van de bovengenoemde verplichtingen.

42.4. Handelt de Klant in strijd met de AVG, dan is de Klant aansprakelijk voor alle schade die wpMula daardoor lijdt. Onder schade dient o.a. te worden verstaan opgelegde boetes.

 

Artikel 43. Verwerking

43.1. WpMula zal de persoonsgegevens gedurende de Overeenkomst verwerken.

43.2. De verwerking zal door wpMula worden uitgevoerd binnen een geautomatiseerde omgeving.

43.3. Ten aanzien van de verwerking van persoonsgegevens zal wpMula zorgdragen voor de naleving van de AVG.

43.4. WpMula verwerkt persoonsgegevens ten behoeve van de Klant, overeenkomstig diens schriftelijke instructies en onder de verantwoordelijkheid van de Klant. Indien naar de mening van wpMula een door de Klant gegeven instructie m.b.t. de verwerking van persoonsgegevens een inbreuk oplevert op de AVG of overige wet- of regelgeving omtrent privacy, dan stelt wpMula de Klant daarvan in kennis.

43.5. WpMula is niet verantwoordelijk voor de verzameling van de persoonsgegevens door de Klant. WpMula verwerkt de persoonsgegevens enkel in het kader van de Dienst en zal de persoonsgegevens niet voor eigen (commerciële) doeleinden aanwenden.

43.6. WpMula heeft geen zeggenschap over het doel en de middelen voor de verwerking van persoonsgegevens en neemt geen beslissingen over het gebruik van de persoonsgegevens, de verstrekking aan derden en de duur van de opslag van persoonsgegevens. De zeggenschap over de persoonsgegevens komt nimmer bij wpMula te berusten. De Klant is de verantwoordelijke voor de verwerking van de persoonsgegevens. De Klant heeft en houdt volledige zeggenschap over de persoonsgegevens.

43.7. In het geval wpMula persoonsgegevens verwerkt buiten de Europese Economische Ruimte, zullen deze slechts worden verwerkt in landen met een adequaat beschermingsregime die passende waarborgen bieden en waar Betrokkenen over afdwingbare rechten en doeltreffende rechtsmiddelen beschikken.

43.8. WpMula zal de Klant onverwijld informeren indien een daartoe bevoegde (overheids)instantie een op de wet gebaseerd verzoek tot verstrekking van persoonsgegevens heeft gedaan. Indien wpMula op grond van een wettelijke verplichting persoonsgegevens dient te verstrekken, verifieert wpMula de grondslag van het verzoek en de identiteit van de verzoeker en informeert hij onmiddellijk, zo mogelijk voorafgaand aan de verstrekking, de Klant ter zake.

43.9. WpMula verplicht zich tot geheimhouding van de persoonsgegevens. Deze geheimhoudingsplicht is niet van toepassing:
a. Voor zover de Klant uitdrukkelijke toestemming heeft gegeven om de persoonsgegevens aan derden te verstrekken;
b. Indien er een wettelijke verplichting bestaat om de persoonsgegevens aan een derde te verstrekken;
c. Indien persoonsgegevens worden verstrekt aan een derde zijnde een sub-verwerker, zie ook artikel 45.

 

Artikel 44. Rechten van Betrokkenen en nakoming van de AVG

44.1. In het geval dat een Betrokkene een verzoek omtrent inzage, correctie of verwijdering van persoonsgegevens richt aan wpMula, of enig ander recht wenst uit te oefenen, dan stelt wpMula de Klant daarvan op de hoogte. De Klant dient het verzoek van de Betrokkene zelf in behandeling te nemen en is derhalve zelf verantwoordelijk voor bijvoorbeeld het op verzoek van de Betrokkene wissen, aanpassen of verstrekken van de persoonsgegevens of het beëindigen of beperken van de verwerking van de persoonsgegevens van de Betrokkene.

44.2. WpMula verleent de Klant volledige medewerking om te voldoen aan de verplichtingen die de Klant heeft op grond van de AVG, waaronder het verlenen van bijstand bij het vervullen door de Klant van zijn plichten indien een Betrokkene een recht uitoefent i.v.m. de persoonsgegevens dat volgt uit de AVG en de plichten die de Klant heeft op grond van artikel 32 t/m 36 AVG.

 

Artikel 45. Sub-verwerker

45.1. Middels het aangaan van de Overeenkomst met wpMula gaat de Klant ermee akkoord dat wpMula een derde partij kan inschakelen bij het uitvoeren van de Overeenkomst, deze derde partij in opdracht van wpMula persoonsgegevens verwerkt en deze derde partij derhalve dient te worden aangemerkt als een sub-verwerker, zoals een hostingbedrijf.

45.2. WpMula zal met zijn sub-verwerker een overeenkomst aangaan waarin de sub-verwerker wordt gebonden aan minimaal dezelfde plichten die wpMula overeenkomstig deze algemene voorwaarden jegens de Klant heeft of deze plichten volgen uit een rechtshandeling tussen wpMula en de sub-verwerker, zoals uit de algemene voorwaarden van de sub-verwerker.

 

Artikel 46. Beveiligingsmaatregelen

46.1. WpMula neemt alle benodigde technische en organisatorische maatregelen om de persoonsgegevens te beveiligen tegen verlies of enige andere vorm van onrechtmatige verwerking. Deze maatregelen garanderen, rekening houdend met de stand van de techniek en de kosten van de tenuitvoerlegging, een passend beveiligingsniveau gelet op de risico’s die de verwerking en de aard van de persoonsgegevens met zich meebrengen. De volgende beveiligingsmaatregelen worden o.a. genomen:
a. Het gebruiken van systemen met sterke wachtwoorden om toegang door onbevoegden tot systemen te voorkomen;
b. Gegevens die aan wpMula worden verstrekt, worden middels een beveiligde web omgeving opgeslagen;
c. Tijdige software updates en back-ups op beveiligde gegevensdragers;
d. Het gebruiken van beveiligde netwerkverbindingen;
e. Het versleuteld opslaan van de gegevens in de database;
f. Firewalls;
g. Virusscanners;
h. Het periodiek (laten) controleren van de genomen beveiligingsmaatregelen;
i. E-mailberichten en/of andere documenten waarin persoonsgegevens van Betrokkenen zijn opgenomen worden in de regel niet uitgeprint. Indien er toch iets wordt uitgeprint, dan wordt het document bewaard in een afgesloten kast of wordt het document direct na gebruik vernietigd;
j. Fysieke bescherming van IT-voorzieningen, apparatuur en de server met de data tegen toegang door onbevoegden en tegen schade en storingen.

46.2. Indien beveiligingsmaatregelen wijzigingen ondergaan, dan stelt wpMula de Klant in kennis van deze wijzigingen.

46.3. De Klant heeft zich goed geïnformeerd over de beveiligingsmaatregelen die wpMula heeft genomen en is van mening dat deze maatregelen een beveiligingsniveau hebben dat past bij de aard van de persoonsgegevens en de omvang, doeleinden en risico’s van de verwerking.

46.4. WpMula verstrekt de Klant alle informatie die voor de Klant nodig is om vast te stellen dat wpMula zijn verplichtingen die volgen uit deze algemene voorwaarden nakomt. WpMula handelt alle verzoeken om inlichtingen van de Klant met betrekking tot de verwerking van de persoonsgegevens vlot en behoorlijk af.

46.5. Indien in het kader van de verwerking van de persoonsgegevens een gegevensbeschermingseffectbeoordeling noodzakelijk is, dan zal wpMula daaraan zijn medewerking verlenen. De door wpMula in het kader van deze medewerking gemaakte kosten komen voor rekening van de Klant, waaronder arbeidstijd op basis van het uurtarief van wpMula.

 

Artikel 47. Audit

47.1. De Klant is gerechtigd om gedurende de Overeenkomst de overeengekomen beveiligingsmaatregelen door een onafhankelijke ICT-deskundige maximaal eenmaal per jaar te laten toetsen door middel van een audit. De Klant stelt wpMula Schriftelijk minimaal 2 weken voorafgaand aan de audit ervan op de hoogte dat een audit uitgevoerd gaat worden en van de partij die de audit uitvoert. De onafhankelijke ICT-deskundige dient door de Klant middels een geheimhoudingsverklaring worden verplicht vertrouwelijke informatie en persoonsgegevens waarvan hij tijdens de audit toegang tot krijgt geheim te houden. De uitkomst van de audit wordt alleen aan partijen verstrekt en niet aan derden.

47.2. De kosten voor de audit zijn voor rekening van de Klant, waaronder de kosten van de onafhankelijke ICT-deskundige en de uren die medewerkers van wpMula maken in het kader van de audit. De uren van medewerkers van wpMula worden gefactureerd op basis van het op dat moment geldende uurtarief van wpMula.

47.3. WpMula garandeert zijn medewerking te verlenen aan de audit. De uitkomst van de audit wordt door partijen gezamenlijk besproken om te komen tot een eventueel verbeterplan als daar aanleiding toe zou zijn.

 

Artikel 48. Beveiligingsincident

48.1. WpMula tracht er alles aan te doen dat binnen zijn macht ligt om Beveiligingsincidenten te voorkomen. Ondanks alle genomen beveiligingsmaatregelen kan wpMula niet garanderen dat er geen Beveiligingsincident zich voordoet.

48.2. Indien zich een Beveiligingsincident heeft voorgedaan waarbij persoonsgegevens van gevoelige aard zijn gelekt of waardoor om een andere reden sprake is van een ernstig nadelig gevolg voor de bescherming van de verwerkte persoonsgegevens, dan zal wpMula de Klant daarvan zo spoedig mogelijk en uiterlijk binnen 48 uur in kennis stellen. De Klant dient zelf te beoordelen of er sprake is van een dermate ernstig datalek dat melding aan de Autoriteit Persoonsgegevens verplicht is en is zelf verantwoordelijk voor het tijdig melden van een ernstig Beveiligingsincident.

48.3. Voordat de Klant de melding bij de Autoriteit Persoonsgegevens verricht, zal de Klant de inhoud van de melding met wpMula bespreken.

48.4. WpMula treft onverwijld nadat hij een Beveiligingsincident heeft ontdekt, alle redelijkerwijs te verlangen maatregelen ter voorkoming of beperking van nadelige gevolgen voor de bescherming van de persoonsgegevens.

48.5. Indien er sprake is van een Beveiligingsincident dat ongunstige gevolgen heeft voor de persoonlijke levenssfeer van de Betrokkenen, dan dienen de Betrokkenen daarvan op de hoogte te worden gesteld, tenzij er sprake is van een wettelijke uitzondering. De Klant is verantwoordelijk voor het beoordelen of er sprake is van een Beveiligingsincident zoals hierboven omschreven en voor het melden van een dergelijk Beveiligingsincident aan de Betrokkenen. Indien de Klant oordeelt dat tevens Betrokkenen geïnformeerd dienen te worden, dan zal de Klant de inhoud van die informatie met wpMula bespreken. Indien wpMula daartoe op basis van wet- of regelgeving verplicht is, zal hij zijn medewerking verlenen aan het informeren van de Betrokkenen. WpMula heeft het recht de kosten van deze medewerking aan de Klant in rekening te brengen, waaronder de arbeidstijd op basis van het uurtarief van wpMula.

48.6. WpMula verstrekt de Klant tijdig alle informatie omtrent het Beveiligingsincident waarom de Klant verzoekt of waarvan wpMula weet of redelijkerwijs behoort te weten dat die informatie voor een correcte naleving van de voor de Klant als zodanig uit de AVG voortvloeiende verplichtingen ter zake van een Beveiligingsincident van belang is of kan zijn, zoals:
a. De aard van het Beveiligingsincident, waar mogelijk onder vermelding van de categorieën van Betrokkenen en, bij benadering, het aantal Betrokkenen;
b. De naam en de contactgegevens van de persoon waar meer informatie omtrent het Beveiligingsincident kan worden verkregen;
c. De waarschijnlijke gevolgen van het Beveiligingsincident;
d. De maatregelen die wpMula heeft voorgesteld of genomen om het Beveiligingsincident aan te pakken, waaronder, in voorkomend geval, de maatregelen ter beperking van de eventuele nadelige gevolgen daarvan.

48.7. Het (bij)houden van een register van Beveiligingsincidenten is altijd een eigen verantwoordelijkheid van de Klant.

 

Artikel 49. Medewerkers van wpMula en ingeschakelde derden

49.1. Een medewerker van wpMula en een door wpMula ingeschakelde derde heeft enkel toegang tot die persoonsgegevens die voor de betreffende medewerker resp. derde strikt noodzakelijk zijn om de Overeenkomst uit te kunnen voeren.

49.2. WpMula legt de (geheimhoudings)plichten die hij ingevolge deze algemene voorwaarden en de AVG heeft op aan ingeschakelde derden.

 

Artikel 50. Terbeschikkingstelling en verwijdering van persoonsgegevens

50.1. WpMula stelt alle persoonsgegevens op eerste verzoek van de Klant ter beschikking aan de Klant.

50.2. Na beëindiging van de Overeenkomst zal wpMula naargelang de keuze van de Klant de persoonsgegevens na het einde van de Overeenkomst wissen of de persoonsgegevens aan de Klant verstrekken en daarna de persoonsgegevens wissen, tenzij wpMula op basis van de wet verplicht is de persoonsgegevens te bewaren.

50.3. De kosten voor het verstrekken van de persoonsgegevens aan de Klant worden aan de Klant in rekening gebracht.

50.4. Het is de verantwoordelijkheid van de Klant te voldoen aan de wettelijke bewaartermijn(en) ten aanzien van de persoonsgegevens.

 

Artikel 51. Aansprakelijkheid

51.1. Indien de Klant de Software, de Website of de Dienst niet correct gebruikt en/of handelingen met gebruikmaking van de Software, de Website of de Dienst verricht die in strijd zijn met de AVG en/of andere regelgeving waarin eisen aan het verwerken van persoonsgegevens worden gesteld, dan is wpMula daarvoor niet aansprakelijk. WpMula is nimmer verantwoordelijk voor boetes die aan de Klant worden opgelegd i.v.m. de verwerking van persoonsgegevens.

51.2. Indien wpMula gehouden is een schadevergoeding aan een of meerdere Betrokkenen te betalen wegens inbreuk op de AVG, dan heeft wpMula een verhaalsrecht op de Klant en is de Klant verplicht deze schade aan wpMula te vergoeden, met uitzondering van de schade ontstaan doordat wpMula niet heeft voldaan aan de specifiek tot verwerkers gerichte verplichtingen van de AVG of doordat wpMula buiten of in strijd met de instructies van de Klant heeft gehandeld.

51.3. Indien wpMula jegens de Klant aansprakelijk mocht zijn i.v.m. de verwerking van persoonsgegevens, dan is de aansprakelijkheid van wpMula te allen tijde beperkt tot hetgeen is opgenomen in artikel 15.16 van deze algemene voorwaarden.

51.4. Aansprakelijkheid aan de zijde van wpMula wegens een toerekenbare tekortkoming in de nakoming van dit hoofdstuk van deze algemene voorwaarden ontstaat pas op het moment dat de Klant wpMula een Schriftelijke ingebrekestelling heeft gestuurd waarin duidelijk de tekortkoming van wpMula wordt omschreven en wpMula een redelijke termijn wordt gegeven alsnog na te komen en wpMula toerekenbaar aan deze ingebrekestelling geen gehoor heeft gegeven. Een ingebrekestelling kan achterwege blijven indien nakoming blijvend onmogelijk is.

 

Artikel 52. Contact

52.1. Voor vragen of opmerkingen over de verwerking van persoonsgegevens door wpMula kan de Klant op de volgende wijzen contact opnemen met wpMula:
a. Via het contactformulier op de site van wpMula;
b. Via een WhatsApp bericht: + 31 6 42677371;
c. Telefonisch: +31 6 42677371;
d. Via de e-mail: info@wpmula.com.


Versie februari 2024